Mogelijk gemaakt door Dialogic

Volgend semester

1 februari 2020

Portfolio

Vergaderruimte vrij of bezet?

In het stadskantoor van de gemeente Utrecht zijn meer dan veertig vergaderzalen. Als mensen gebruik willen maken van een vergaderzaal moet deze vooraf worden gereserveerd. Er wordt nu zo vaak een vergaderzaal gereserveerd dat de zalen op papier altijd bezet zijn. Echter, het komt regelmatig voor dat de mensen niet komen opdagen. De gemeente Utrecht…

Lees Meer

Inzicht in verkeersstromen

De gemeente Amersfoort wil graag dat de binnenstad een fijne plek is om te winkelen en te recreëren. Er wordt veel gedaan om dat mogelijk te maken, zoals het organiseren van  evenementen en het regelen van voldoende parkeerruimte. Om te kijken of de verbeteringen effect hebben kan naar de verkeersstromen worden gekeken. Voor dit doel…

Lees Meer

Het nieuwe buurten

In 2016 wonnen drie studenten van de HKU de tweede prijs in de Crossover Challenge met het concept Carto. Deze locatie-gebaseerde social media app heeft tot doel om de communicatie tussen burger en gemeente te verbeteren. Dit gebeurt door initiatieven, ideeën, verbeterpunten, evenementen, meldingen gemeente op één kaart te plaatsen. Bewoners kunnen op deze kaart…

Lees Meer

Passantendata, meten is weten

In de 24-uurseconomie zien we dat openingstijden van winkels steeds ruimer worden. Door van tien tot zes open te zijn loopt een winkelier een deel van de klanten mis. De vraag is wanneer de winkel dan wel open zou moeten zijn. Dit kan bepaald worden aan de hand van uitgebreide marktonderzoeken. Goedkoper is het om…

Lees Meer

Smart parking: waar is een plekje?

Zaterdagmiddag en er staat een grote rij voor en in de parkeergarage. Je hebt zojuist de eerste verdieping doorkruist en nog geen lege parkeerplek gezien. Ah, daar is een plaatsje, of nee, er staat een klein autootje. Je sluit achter aan een rijtje stapvoets rijdende auto’s maar moet wachten voor passerend verkeer. Die hetzelfde rondje…

Lees Meer